niedziela, 17 stycznia 2016



Z czasem sam projekt nie wystarczył, należało go zaprezentować i sprzedać w odpowiedni sposób, sam wygląd, czy użyteczność nie świadczyły o sukcesie produktu.  W roku 1946 została założona firma Tupperware, która wprowadziła na rynek plastikowe pojemniki . Dwa lata później do Earla Tuppera dołączyła Brownie Wise. Na początku wraz swoim zawodowym partnerem zajęła się marketingiem bezpośrednim, jednak zaobserwowała, że w ten sposób ich produkty, nie wzbudzają zaufania kobiet, a a handel detaliczny nie przynosił im oczekiwanych sukcesów. Stwierdziła, że korzystniej będzie pozwolić kobietą sprzedawać opakowania w ich własnych domach. Tak postała idea „Trupperware party”. Kobiety podczas spotkań organizowanych w przestrzeni domowej chętniej kupowały produkty, łącząc zakup z tworzeniem więzi społecznych.  Wise organizowała takie spotkania, dzięki czemu stała się sławna, występowała w reklamach i była pierwszą kobietą, która pojawiła się na okładce „Business Week”. Pomimo tego, że niebyłą kobietą, która stworzyła wzorniczy projekt to przyczyniła się do prezentacji i popularności produktów Tuppera.




Źródła:
Penny Sparke, Design historia wzornictwa, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2012
http://quotesgram.com/brownie-wise-quotes/
http://www.kpbs.org/news/2012/feb/13/american-experience-tupperware/
https://en.wikipedia.org/wiki/Brownie_Wise


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz